دفتر های تحصیلی

عنوان : لیست دفترهای پایه دوازدهم (متوسطه دوم)(سال کنکور )

لیست دفتر های پایه دوازدهم

مقدمه

وقتی فصل تابستان به پایان می‌رسد و افراد در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید قرار می‌گیرند، برخی از دانش‌آموزان ممکن است به تفکر درباره دفترهای مورد نیاز برای هر درس بپردازند. این سوالات ذهنی می‌توانند از قبیل “هر درس چه تعداد دفتر می‌خواهد؟” و “هر دفتر چند برگ باید داشته باشد؟” باشند. تنظیم این دفترها در همین زمان می‌تواند به دانش‌آموزان کمک کند تا با آرامش به سمت آغاز سال تحصیلی حرکت کنند.

با توجه به اهمیت و تأثیر عمیق پایه دوازدهم بر بر سرنوشت کاری و تحصیلی دانش آموزان ، تصمیم به تهیه یک لیست جامع از دفترهای پایه دوازدهم برای هر رشته و درس گرفته شده است. این لیست با توجه به اطلاعات جمع‌آوری‌شده از دانش‌آموزان تهیه شده و می‌تواند راهنمای مفیدی برای تمام دانش‌آموزان باشد.

بسته به رشته تحصیلی ، نیازمندی‌های دفتری متفاوت خواهد بود. از این رو، ما دفترهای پایه دوازدهم برای رشته های رایج یعنی ریاضی و فیزیک، تجربی، و انسانی، علوم و معارف اسلامی و فنی و حرفه ای را بررسی می‌کنیم:

لیست دفترهای پایه دوازدهم رشته تجربی

1. درس زیست‌شناسی3 : یک دفتر 80 برگ  مورد نیاز است. از اهمیت بالای این درس در کنکور و موارد مهم تجزیه و تحلیل زیستی آگاهی داریم. این دفتر به عنوان یک راهکار برای یادداشت‌برداری از مطالب و نکات مهم کنکوری در این درس پیشنهاد می‌شود.

2. درس شیمی 3 : یک دفتر 80 -100 برگ ضروری است. به عنوان یکی از دروس مهم و پیچیده، استفاده از این تعداد برگ : جهت یادداشت‌برداری از مفاهیم شیمی کنکوری توصیه می‌شود.

3.درس فیزیک 3 : به عنوان یکی از دروس مهم تجربی محسوب می‌شود. بنابراین یک دفتر 100 برگ برای یادداشت‌برداری از مباحث و نکات کنکوری در فیزیک مناسب است.

4.درس ریاضی 3 : برای آن از یک دفتر با 160 تا 200 برگ استفاده کنید. از آنجایی که ریاضی در کنکور جزء دروس اصلی است، توصیه می‌شود از دفتر با جلد سخت استفاده کرده و مطالب را به دقت یادداشت کنید.

5. دروس فارسی 3 و نگارش 3 : از دفتر با 100 تا 120 برگ استفاده کنید.

6.درس زبان خارجی 3 : از دفتر با 80 تا 100 برگ و دو خط استفاده کنید.

7.درس عربی و زبان قرآن 3 : از دفتر با 60 تا 80 برگ استفاده کنید.

8.در برخی مدارس، ممکن است برای دروس تفکر و سواد رسانه‌ای و همچنین کارگاه کارآفرینی و تولید از دفتر با 40 تا 50 برگ استفاده شود.

9.برای نوشتن نکات و تکالیف، از دفترچه یادداشت استفاده کنید.

10.برگه‌های کلاسوری یا یدک کلاسور برای نوشتن مطالب و نظم دادن به دروس بسیار مفید هستند.

لیست دفترهای پایه دوازدهم

جهت مشاهده و خرید یدک های کلاسور آراد کلیک کنید

دفترهای پایه دوازدهم رشته ریاضی و فیزیک

برای دانش‌آموزانی که در رشته ریاضی-فیزیک تحصیل می‌کنند، دفترهای زیر معرفی شده‌اند:

1.درس ریاضی 3 : یک دفتر 160-200 برگ مورد نیاز است. از اهمیت بالای این درس در مقطع دوازدهم و همچنین در کنکور مطلع هستیم، بنابراین بهتر است از دفتر جلد سخت یا کلاسوراستفاده کرده و مطالب را به دقت یادداشت کنید.

2.درس هندسه 3 : یک دفتر 80-100 برگ برای درس هندسه ضروری است.

3. درس فیزیک 3 : از یک دفتر 100 برگ استفاده کنید. این درس نیز جزء مهم‌ترین دروس مقطع دوازدهم و کنکور است.

4. درس حسابان یک دفتر 160 -200 برگ توصیه میشود. از آنجایی که این درس نیز در کنکور و دروس تخصصی اهمیت دارد، از دفتر جلد سخت یا کلاسور استفاده کرده و مطالب را به دقت ثبت کنید.

5.درس شیمی : یک دفتر 80 برگی کافی است.

6.درس زبان خارجی 3 : از یک دفتر 80 تا 100 برگ دو خط استفاده کنید.

7.دروس فارسی 3 و نگارش 3 : از  یک دفتر با 100 تا 120 برگ استفاده کنید.

8.درس عربی و زبان قرآن 3 : از دفتر با 60 تا 80 برگ استفاده کنید.

9.اگر دارای درس آزمایشگاه علوم تجربی هستید، از یک دفتر با 40 تا 50 برگ استفاده کنید.

10.برگه‌های کلاسوری برای سازماندهی و نگهداری مطالب دروس بسیار مفیدند.

11.برای یادداشت‌برداری از نکات و تکالیف، دفترچه‌ یادداشتی با تعداد برگ : مورد نیاز تهیه کنید.

دفترهای پایه دوازدهم  رشته علوم انسانی:

1.درس ریاضی و آمار 3 : از یک دفتر با تعداد برگ : بین 160 تا 200 استفاده کنید. این درس ممکن است در برخی از مدارس تأکید ویژه‌ای داشته باشد.

2.درس علوم و فنون ادبی 3 : نیازمند یک دفتر با 60 برگ برای یادداشت‌برداری و تکالیف مرتبط است.

3.درس نگارش 3 : از دفتری با 50 تا 60 برگ استفاده کنید. این دفتر مکان مناسبی برای تمرین‌های نگارشی و تکالیف دیگر در این زمینه می‌باشد.

4.درس‌ زبان خارجی 3 : از دفتری با تعداد برگ : بین 80 تا 100 و دو خط استفاده کنید.

5.درس عربی و زبان قرآن 3 : از دفتری با 60 برگ استفاده کنید.

6. در برخی مدارس، برای دروس کارگاه کارآفرینی و تولید و همچنین تفکر و سواد رسانه‌ای از دفترهای با تعداد برگ : بین 40 تا 50 استفاده می‌شود.

7.برای یادآوری تکالیف و نکات مهم، از دفترچه یادداشت استفاده کنید.

لیست دفترهای پایه دوازدهم

جهت مشاهده و خرید دفترچه یادداشت های جلد سخت آراد کلیک کنید

8.جهت نوشتن  تمرین‌ها، نکات و تکالیف مهم، از برگه‌های کلاسوری یا یدک کلاسور استفاده کنید.

دفترهای پایه دوازدهم رشته علوم و معارف اسلامی

برای دانش‌آموزان پایه دوازدهم رشته علوم و معارف اسلامی، تهیه  دفتر تحصیلی مناسب می‌تواند در بهبود کارایی تحصیلات و درک بهتر مفاهیم تأثیرگذار باشد. در ادامه، لیستی از دفترهای پایه دوازدهم رشته علوم و معارف اسلامی آمده است:

1.درس علوم و فنون ادبی 3 : توصیه می‌شود از دفتری با 60 برگ استفاده کنید. این دفتر به عنوان محلی برای یادداشت‌برداری و نگهداری تکالیف در این درس بسیار مفید خواهد بود.

2.درس ریاضی و آمار 3 : این درس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. انتخاب دفتری با تعداد برگ : بین 160 تا 200، به دانش‌آموزان این امکان را می‌دهد تا تمام نکات و تمرین‌های مرتبط با این درس را به دقت یادداشت کنند.

3.درس عربی و زبان قرآن 3 : از دفتری با تعداد برگ : بین 60 تا 80 استفاده کنید. این دفتر محیطی مناسب برای نگهداری نکات و تمرین‌های مرتبط با این درس فراهم می‌کند.

4.درس نگارش 3 : توصیه می‌شود از دفتری با تعداد برگ : بین 40 تا 50 استفاده کنید. این دفتر مکان مناسبی برای تمرین نگارشی و نگهداری از تکالیف مهم در این زمینه خواهد بود.

5.درس زبان خارجی 3 : از دفتری با تعداد 100 برگ و دو خط استفاده کنید. این دفتر مکانی مناسب برای نوشتن جملات و واژگان جدید است.

6.برای دروس مذهبی مانند احکام، اصول عقاید و موارد مشابه، از دفترهای با تعداد برگ : بین 40 تا 50 استفاده کنید.همچنین میتوانید برای مجموع این دروس از یک کلاسور بهره برداری کنید  .

7.برای یادآوری تکالیف و نکات مهم، از دفترچه یادداشت استفاده کنید.

8.جهت نوشتن تمرین‌ها، نکات و تکالیف مهم، از برگه‌های کلاسوری یا یدک کلاسور استفاده کنید.

دفترهای پایه دوازدهم رشته فنی وحرفه ای

برای دانش‌آموزان پایه دوازدهم در رشته‌های فنی و حرفه‌ای، انواع مختلفی از دفترها ضروری هستند. در واقع آنها به تعدادی دفتر به تعداد صفحات مختلفی از 30 تا 200 برگ نیاز دارند. با توجه به گستردگی زیر شاخه های مختلف در رشته فنی و حرفه ای ، می‌توانید دفترهای پایه دوازدهم را با توجه به نیازهای شخصی خود و همچنین درخواست‌های اساتید، دفترهایی با تعداد برگ :ه‌های دلخواه خودتان را انتخاب کنید.

همچنین، کلاسورها و دفترچه‌های یادداشت نیز به عنوان لوازم مهم در این رشته‌ها محسوب می‌شوند. از کلاسورها برای نوشتن و مرتب سازی مطالب استفاده می‌شود و دفترچه‌های یادداشت نیز به عنوان وسیله‌ای برای یادداشت‌برداری در کلاس‌ها و آموزش‌ها به کار می‌روند. همچنین، یدک کلاسورها (برگه‌های کلاسور) نیز به‌عنوان جزءی از تجهیزات مدرسه می‌توانند مفید واقع شوند.

نکات مهم برای استفاده از دفترهای پایه دوازدهم(سال کنکور)

1.استفاده از دفترهای جلد سخت:

برای  دروس تخصصی و مهم کنکور که طی سال بارها به آنها نیاز دارید، به شدت توصیه می‌شود از دفترهای با جلد سخت استفاده کنید. این کار به حفظ و نگهداری مطالب کمک می‌کند و از دست رفتن اطلاعات جلوگیری می‌کند.

لیست دفترهای پایه دوازدهم

2.استفاده از کلاسور مجزا برای دروس تخصصی و مهم

برای  هر درس تخصصی و مهم برای کنکور، می‌توانید از یک کلاسور مخصوص استفاده کنید. این کلاسور حاوی جزوه‌ها و نکات مرتبط با سه پایه اصلی کنکور را در خود جای دهی کنید تا هنگام مطالعه به راحتی به مطالب مورد نیاز دسترسی داشته باشید.

3.استفاده از چندین دفترچه یادداشت در سال کنکور:

در سال کنکور، تهیه چند دفترچه یادداشت مفید است. نکات کلیدی و مطالبی که مطالعه کرده‌اید، را به صورت خلاصه و مختصر در این دفترچه‌ها یادداشت کنید. این کار به شما در مرور سریع مطالب قبل از آزمون‌های جامع و کنکور کمک می‌کند

4.استفاده از دفترهای دو منظوره:

دفترهای دو منظوره یکی از ابزارهای مؤثر در سال کنکور هستند. با استفاده از این دفترها، می‌توانید دروس مختلف را با استفاده از رنگ‌ها تفکیک کنید و برگه‌های دفتر را به راحتی جدا کرده و در کلاسور مرتب کنید. این روش به سازماندهی بهتر مطالب کمک می‌کند.

دفترهای پایه دوازدهم

جهت مشاهده و خرید دفاتر دو منظوره آراد کلیک کنید

با رعایت این توصیه‌ها، می‌توانید مطالب درسی خود را بهتر مدیریت کرده و در مسیر موفقیت در دروس تخصصی و کنکور قرار گیرید.

نتیجه گیری

در نتیجه، با نزدیک شدن به شروع سال تحصیلی، تهیه دفترهای پایه دوازدهم اهمیت بالایی دارد. این مقاله با ارائه لیست دقیقی از دفترهای مورد نیاز بر اساس رشته‌های مختلف، به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا بتوانند با برنامه‌ریزی مناسب، یادگیری بهتری داشته باشند.

همچنین، توصیه‌هایی نظیر استفاده از دفترهای جلد سخت و کلاسور، به بهبود کیفیت یادگیری و مدیریت موثر مطالب کمک می‌کنند. این راهنما همچنین می‌تواند برای دبیران و والدین نیز یک منبع مفید باشد

جهت مشاهده موجودی کد تخفیف ها به صفحه اینستاگرام مجموعه آراد مراجعه کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *